Friday night dinner

Efter jobbet igår kände vi för att grilla. Vi marinerade kycklingfiléer, slängde ihop en sallad och gjorde tsatsiki. Under tiden som grillen värmdes upp gick vi och tog ett kvällsdopp. Det var årets första för mig och det var inte varmt alls men väldigt skönt ändå!

När vi kom hem igen var grillen precis perfekt och kycklingen fick komma på.

P1010821

”Titta så galet mitt hår blir av saltvatten!”

P1010825

Lime passar så himla bra till grillad kyckling!

P1010823

P1010836

Jag fick för mig att det kunde vara gott att äta en skiva bröd till maten, och varför ska man göra det lätt för sig? Tog några skivor råglevain, ringlade över god olivolja och flingsalt och så fick de också komma på grillen en stund. Mycket gott!

P1010847

Tog aldrig någon bild på den färdiga maten, men gott blev det!

Idag var det nästan för varmt för att vara ute. Så vi höll oss inne i köket med fönster och dörrar på vid gavel och bakade kardemumma- och toscabullar istället!

P1010865

I tisdags och onsdags var jag på konsert, men det har jag alldeles för mycket att berätta om så det får vi ta en annan gång!

Kommentera

