One Pot Pasta & Daal-curry

För några veckor sedan var en av mina vänner nere i Skåne på besök! Vi cyklade till en saluhall som ligger i närheten av där jag bor för att köpa grönsaker och så lagade vi en underbart god pastarätt som jag hittat på Pinterest – när det gäller att hitta inspiration på nätet är Pinterest ett av mina bästa tips, där finns verkligen allt!

Vi lagade One Pot Thai Peanut Pasta (länk till recept) som är en otroligt god och otroligt krämig pasta med bland annat morot, paprika, salladslök och jordnötter!

Processed with VSCOcam with f2 preset

One pot pasta är något jag verkligen älskar! Det innebär att man lagar en hel rätt i en och samma gryta. Man kokar till exempel pastan med alla tillbehör och smaksättningar redan från början. På så sätt får rätten en helt annan fyllighet. Stärkelsen som finns i pastan hjälper även såsen att tjockna vilket blir en liten hjälp på traven för att få en riktigt god och krämig pastarätt!

Färsk koriander, riktigt vackra morötter i olika färger, jordnötter, jordnötssmör, röd currypasta, grönsaksbuljong, chiliflakes, lime, vitlök, ingefära och pasta – MUMS!

Dagen efter lagade vi en Daal-curry efter Jamie Olivers recept som vi hittade i hans bok Middag på 15 minuter. Det är en curry på röda linser, kokosmjölk, chili, koriander och andra kryddor. Till den serveras en varm tomatsallad och naanbröd. Denna rätt är en återkommande favorit hos min familj, den är lättlagad och supergod!

Det blev visst bara mat i det här inlägget, ska försöka ta med mig kameran ut ur huset också nästa gång!

Kommentera

