LAXPASTA & BANANMUFFINS

Hej och förlåt för dålig uppdatering! Har jobbat, lagat mat, slappat i solen de senaste dagarna. Har haft folk över på middag två gånger och andra över på ett glas vin/öl flera gånger. Det är nog min favoritsak med sommaren, att man inte planerar lika mycket utan att man träffas mer spontant. Flera av mina senaste sms-konvisar ser ut så här: ”Hej vill du ses?” ”Ja, kom förbi om fem minuter!” Mycket kul tycker jag. Som jag nämnde har jag lagat mycket mat. Har känt mig inspirerad mestadels av sommaren när det gäller matlagning. Kan bero på att jag och min syster har huset för oss själva ett par tre veckor när våra föräldrar är på egna turer. Vi lagar alltid mycket, och god, mat då.

Förra veckan, tror jag det var i alla fall, lagade jag laxpasta till lunch. Utgick från det här receptet men gjorde ett par ändringar.

P1010990

Kokosmjölk, currypasta, grönsaksbuljong och kryddor.

P1020009

Ner med det i en kastrull tillsammans med lax, pasta och goda grönsaker.

P1020040

MUMS!

P1020028

Testade även att göra muffins på banan, jordnötssmör, ägg, honung, bakpulver och hackad choklad.

P1020032

I med allt i mixern.

P1020046

De blev fina! Dock så tyckte inte jag att de var supergoda, eftersom de mest smakade banan (inte så oväntat kanske, men ändå) och det tog över lite. Isak fick dem för sig själv istället, och det klagade han inte direkt på!

Kommentera

